وسایل مورد نیاز سفر به تایلند

وسایل مورد نیاز سفر به تایلند

راهنمای سفر به تایلند

پیش از سفر با تور تایلند راهنمای سفر به تایند را دنبال کنید تا از ناگفته ها و تجربیات مفیدی که همه نمی دانند مطلع شوید و بعد از سفر افسوس چیزی را نخورید. وسایل اضافی برای سفر هیچ گاه خوب نبوده و نیست. اما این بدین معنا نیست که وسایل ضروری سفر را فراموش کنید. سفر به تایلند سفر به کشوری با آب و هوای تقریبا گرم است. مطابق با الزامات آب و هوای تایلند وسیله بردارید و سفر را برای خودتان سخت نکنید. در یک هوای گرم و یا بارانی در کشور زیبای تایلند ترجیح می دهید یک کوله پشتی سنگین با کلی وسایل غیر ضروری را حمل کنید و یا یک سفر سبک با وسایل کافی داشته باشید!

شاید باور این جمله سخت باشد اما حتی نوع پوشش و کفش شما در طول سفر به تایلند مهم است. این سفر به دلیل شرایط آب و هوایی خاص تایلند با سفر به دیگر کشور ها کمی متفاوت است. با ما همراه باشید تا در ادامه با نکات سفر از جمله لوازم ضروری سفر به تایلند، پوشش مناسب در تایلند و سایر موارد آشنا شوید. 

چه چیز هایی با خود به تایلند نبرم؟

لوازم بهداشتی در تایلند

اولین وسایل لازم همانطور که می دانید مسواک، خمیر دندان، برس مو از بایدهای سفر و اما چیزی که باید به لیست وسایل بهداشتی خود اظافه کنید پشه کش و دستمال کاغذی است. پشه ها و حشرات تایلند اولین چیزی خواهند بود که شما را در سفر به تایلند ممکن است شما را آزرده کنند. به خصوص اگر به گزیدگی حشرات حساسیت دارید دستبند پشه کش و مچ بند های میکروفیبری را فراموش نکنید. 

کمبود و نبود دستمال کاغذی در رستوران ها و حتی هتل های تایلند شاید عجیب باشد. اما واقعا در طول سفر به تایلند حتی در توالت و سرویس بهداشتی نیز دستمال کاغذی پیدا نمی کنید. پس اگر مصرف دستمال کاغذی برای شما مهم است، آن را فراموش نکنید.

در تایلند چی بپوشیم

تایلند در کل دارای آب و هوایی مدیترانه ای و مرطوب است و اگر می خواهید شرایط آب و هوایی کلی تایلند را بدانید، باید گفت که به کشوری مرطوب و گرم سفر می کنید. از این رو پوشش خود را برای آب و هوای گرم آماده کنید. البته لازم به ذکر است که گرمای این کشور زیبا آنقدر اذیت کننده نیست و سفر شما به تایلند را مختل نخواهد کرد. 

پوشش مناسب تایلند

برای آقایان پیراهن های پولو، پیراهن های سبک، شلوار گلف و برمودا، تی شرت و شورتک مناسب است. یک شلوارک بلند زیر زانو هم برای شب های تایلند می تواند انتخاب خوبی باشد. 

برای خانم ها دامن، شلوارک، لباس های تابستانی، تاپ و بلوز های سبک مناسب است. فراموش نکنید که خانم ها در تایلند بهتر است لباسی بر تن کنند که در آن شانه هایشان پوشیده و یقه لباس بسته باشد.

توجه! خانم ها و آقایان برای ورود و بازدید از معابد تایلند می بایست لباس مناسب که شانه ها و زانوهایشان پوشیده باشد انتخاب کنند. برای خانم ها بهتر است لباس آستین بلند تن کنند.

کفش مناسب تایلند

در تایلند پیاده روی زیادی خواهید داشت. پس باید کفشی بردارید که در آن به اندازه کافی راحت باشید. کفش مناسب برای سفر به تایلند کفشی سبک با جنس ضد آب است. کفش هایی از جنس پلاستیک و یا لاستیک بهترین جنس کفش برای سفر به تایلند می تواند باشد. از پوشیدن صندل های کفه صاف و لیز خودداری کنید.

توجه! پیش از ورود به معابد و یا خانه افراد محلی تایلند فراموش نکنید که کفش های خود را در آورید.

خانم ها توجه داشته باشید که تایلند با آب و هوای بارانی و مرطوب خود اصلا جای مناسبی برای پوشیدن کفش پاشنه بلند نیست. می توانید از کفش های لژ دار استفاده کنید. نا گفته نماند که کفش های سنگین و یا پوتین های کوتاه برای سفر به تایلند اصلا مناسب نیستند. 

غذای تایلندی

نکته بعدی در رابطه با غذاهای تایلند است. با اینکه غذا های تایلند خیلی خوشمزه و اشتها آور هستند، اما ممکن است با ذائقه شما جور نباشد. از این رو برای سفر به تایلند حتما چند قرص مولتی ویتامین و مکمل غذایی مغذی همراه خود داشته باشید تا برای بازدید و گشت و گذار در شهرهای دیدنی تایلند انرژی کافی داشته باشید.

توجه! پیش از اینکه برای خوردن غذا های تایلندی بی تاب شوید، با نکاتی که می بایست درباره غذا های خیابانی تایلند بدانید در "غذای تایلندی" آشنا شوید.

نوشیدنی تایلندی

فراموش نکنید که آب شرب تایلند زیاد بهداشتی و قابل شرب نیست. در طول سفر به تایلند تنها از بطری های آب معدنی استفاده کنید. خرید بطری آب شاید کمی گران تمام شود اما بدانید که ارزشش را دارد و حد امکان از نوشیدن آب شهری تایلند خودداری کنید.

فرهنگ تایلند

هر کجای دنیا که سفر کنید فرهنگ و سنت مخصوص آن محل را خواهید دید. پس بدیهی است که در طول سفر به تایلند با سنت هایی رو به رو می شوید که ممکن است برای شما نا آشنا باشد. پیش از سفر به تایلند با فرهنگ و راهنمای سفر به تایلند آشنا شوید تا بتوانید با شرکت کردن در مراسمات با مردم محلی تایلند لحظات خوشی را سپری کنید. فراموش نکنید که هرگز آداب رسوم مردم تایلند را مسخره نکنید!

مدارک لازم برای سفر به تایلند

پاسپورت، بلیط هواپیما، ویزای تایلند، دفترچه بیمه، بیمه نامه مسافرتی، گواهینامه و مدارک لازم جهت اجاره موتور را فراموش نکنید. حتما قبل از رزرو تور تایلند و اقدامات دیگر، از تاریخ اعتبار پاسپورت خود اطمینان حاصل کنید تا بیهوده متحمل هزینه نشوید. سپس از پاسپورت و مدارک مهم خود کپی تهیه کنید و در inbox ایمیل خود ذخیره کنید تا در صورت مفقود شدن هر یک از مدارک بتوانید به سفر خود ادامه دهید و برای صدور جدید مدارک راحت تر اقدام کنید. در سفر به تایلند بت بخریم یا دلار؟

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب