نکات مهم قبل از سفر به تایلند

نکات مهم قبل از سفر به تایلند

آنچه قبل از سفر به تایلند باید بدانیم

سفر به تایلند بی شک یکی از هیجان انگیزترین و به یاد ماندنی ترین سفرهای آسیایی‌ ست که از محبوبیت بالایی برخوردار است. با خرید تور تایلند، در آب های آبی و ساحلی شنی سفید این کشور رویایی جذابترین تفریحات و خاطره انگیزترین لحظات را سپری خواهید کرد. از سواحل رویایی و نفس گیر تایلند که بگذریم، گشت و گذار و فیل سواری در جنگل های تایلند تجربه هایی بی نظیری هستند که تنها در تایلند می توانید آنها را از نزدیک لمس کنید. خاطراتی را در مکان های دیدنی تایلند خواهید گذراند که به سختی می توان حس خوب و ناب لحظات آن را در کلمه گنجاند. اما قبل از اینکه برای سفر ارزان به تایلند بی تاب شوید لازم است بدانید که تایلند همان قدر که کشوری مهمان نواز و توریستی است، همان قدر هم می تواند خطرناک باشد. از این رو، با نکات ضروری و اشتباهات رایج سفر به این کشور باور نکردنی آشنا شوید تا آرامش و امنیت سفر خود به تایلند را تضمین کنید.

در ادامه با اشتباهات رایجی که توریستان در کشور تایلند مرتکب می شوند آشنا می شویم. همراه ما باشید.

اعتبار پاسپورت برای سفر تایلند

معمولا مسافران و گردشگران تایلند آنقدر برای این سفر هیجان زده و شتاب زده عمل می کنند که گاهی فراموش می کنند تاریخ اعتبار پاسپورت خود را چک کنند. قبل از رزرو تور تایلند و پرداخت هزینه ها حتما از اعتبار پاسپورت خود اطمینان حاصل کنید تا این موضوع سبب بروز ناراحتی و مشکل نگردد. 

کپی از پاسپورت

بارها و بارها دیده شده که مسافران در طول سفر پاسپورت خود را گم کرده اند و به دلیل نبود پاسپورت دچار مشکلات بعدی بد تری شده اند. زرنگ باشید و نگذارید این مسائل امنیتی خللی در سفر شما ایجاد کند، قبل از سفر یک کپی از پاسپورت خود را در ایمیل خود ذخیره کنید تا با استفاده از این تصویر بتوانید به سفر خود ادامه دهید و برای صدور جدید پاسپورت اقدام کنید. 

گروه سفر به تایلند 

همیشه سفر در قالب گروه های کوچک بهتر بوده و هست. سفر انفرادی به تایلند به احتمال زیاد پر مخاطره خواهد بود. در گروه های کوچک به تایلند سفر کنید تا امنیت سفر را بالاتر برده و از خطرات احتمالی در امان بمانید. این موضوع با توجه به خطراتی نظیر تصادفات رانندگی، تلکه کردن، مسموم کردن و دزدیدن اموال، دعوا و موارد دیگر می باشد که بیشتر توریست ها را تهدید می کند. از این رو برای مسائل امنیتی هم که شده ترجیحا به صورت گروهی به تایلند سفر کنید تا در صورت بروز مشکل برای یکی از اعضای گروه دیگر اعضای گروه بتوانند کمک کننده و یاری دهنده باشند. پس با سفر در گروه های کوچک احتمال بروز این دست مشکلات را برای تک تک اعضای گروه کم کنید. 

علاوه بر مسائل امنیتی با سفر در گروه های کوچک در هزینه ها نیز صرفه جویی خواهید کرد، هزینه محل اقامت برای دو نفر در یک اتاق ارزان تر از یک نفر خواهد بود. همچنین در صورت سفر گروهی هزینه های جا به جایی شما حداقل به نصف و حداکثر به یک چهارم کاهش خواهد یافت و ورودی جاهای تفریحی تایلند نیز در تعداد بالا به تبع ارزان تر و در قیمت مناسب تری تمام خواهد شد. 

تبدیل ارز در سفر به تایلند

به مسافران عزیز ایرانی توصیه می کنیم تا پول خود را قبل از سفر به تایلند به بات - Baht تبدیل نکنند. اگر قصد سفر به تایلند را دارید قبل از سفر به یکی از صرافی های معتبر ایران مراجعه کنید و پول کافی برای سفر خود را به دلار تبدیل کنید. سپس بعد از رسیدن به تایلند می توانید از صرافی های داخل شهرها (نه از صرافی داخل فرودگاه) که اغلب شبانه روز هم باز هستند دلار خود را به بات واحد پول تایلند تبدیل کنید.

لوازم سفر به تایلند

در طول سفر به تایلند هیچ چیز به جز لباس های سبک و خنک با خود نبرید. حتی ما به شما توصیه می کنیم که از حمل چمدان نیز خودداری کنید چرا که چمدان های بسیار با کیفیتی را در ارزان ترین قیمت در سایز های متنوع می توانید به راحتی تهیه کنید و برای حمل خرید هایی که در تایلند انجام می دهید از آنها استفاده کنید. لازم به ذکر است که قیمت این چمدان ها بسیار ارزان تر از ایران است. 

لباس مناسب سفر به تایلند

تایلند کشوری شرجی و به شدت بارانی‌ست و رطوبت موجود در هوا به صورت لایه ای از آب بر روی سطح زمین می نشیند، بار ها شاهد زمین خوردن عابران در این کشور بوده ایم. انتخاب درست کفش و یا دمپایی مناسب خالی از اهمیت نیست. برای مثال اگر با دمپایی ابری به تایلند سفر کنید در معرض خطر واژگونی خواهید بود. مسافران زیادی در لحظه خروج از اتوبوس حمل مسافران از هواپیما به داخل ترمینال فرودگاه بر روی زمین سر می خورند و ممکن است که دچار شکستگی استخوان شود.

آب آشامیدنی تایلند 

به دلیل شرایط آب هوایی تایلند، خرید بطری آب توصیه نمی شود. برای نوشیدن آب از شیر آب های تصفیه شده استفاده کنید و اگر به محلی می روید که شیر آب آشامیدنی وجود ندارد، می توانید بطری و یا قمقمه آب خود را با آب تصفیه شده پر کنید و برای چند ساعت از آن استفاده کنید. همچنین مصرف یخ در آب، آبمیوه ها و سبزیجات یخ زده نیز توصیه نمی گردد.

قوانین گمرکی تایلند

باید حتما به این نکته توجه داشت که بعضی از داروها به دلیل دارا بودن مواد مخدر دارویی در تایلند ممنوع است و ورود هرگونه مواد مخدر، تصاویر و مقالات زشت، انواع سلاح گرم، بیش از 250 گرم تنباکو، بیش از 200 نخ سیگار ممنوع می باشد و با متخلف به شدت برخورد می شود. پس مراقب باشید و در طول سفر به تایلند داروهای ممنوعه تایلند را بشناسید و از افراد ناشناس در مبدا به هیچ عنوان امانت قبول نکنید. در صورت تخطی هر یک از این قوانین جرایم نقدی سنگین، زندان و یا حتی مرگ در انتظار شما خواهد بود.

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب