قیمت اجناس در تایلند

قیمت اجناس در تایلند

راهنمای خرید در تایلند

تایلند به دلیل جاذبه های طبیعی و گردشگری سالهاست که مورد توجه توریستان قرار گرفته است. فیل سواری در جنگل های تایلند، تماشای مناطق طبیعی ناب این کشور و البته خرید از بهترین مراکز خرید تایلند نظیر مرکز خرید ام بی کی، مرکز خرید سیام از دلایلی ست که تور تایلند را در لیست تور های مسافرتی پر مخاطب قرار داده است. خرید از مراکز خرید همیشه در هر کجا که باشید لذت بخش بوده، اما بی شک خرید از مراکز خرید ارزان و بازار های شبانه تایلند تجربه ای متفاوت با لذتی دو چندان است. 

اما اولین قیمتی که به شما توسط فروشندگان تایلندی مخصوصا در بازار های مناطق توریستی نظیر خوا سانگ - Khoa song ، سیلوم - Silom، مرکز خرید چاتوچاک - Chatuchak Market یا مراکز خرید واقع در اطراف ایستگاه نانا - Nana Station داده می شود، الزاما قیمت واقعی اجناس نیست. فروشندگان از هر ترفندی استفاده می کنند تا اجناس را در قیمت بالاتری به توریستان و خریداران  بفروشند. از این رو پیش از این درباره راهنمای خرید در تایلند سخن گفتیم و حال می خواهیم شما با نکات خرید در بازار های تایلند آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم با ذکر 5 نکته مهم شما را برای خریدی مناسب و ارزان کمک کنیم. اگر چه مراکز خرید لوکس و مدرن تایلند جایی نیست که بتوانید بر سر قیمت با فروشنده چانه بزنید، اما نکاتی هست که شما را در شکار مناسب ترین قیمت ها در بازار های شبانه تایلند و دیگر مراکز خرید تایلند کمک خواهد کرد.

لطفا توجه کنید که منظور از راهنمای خرید و نکات خرید کلاه گذاشتن بر سر فروشندگان نیست. تنها می خواهیم به قیمت مناسبی که برای هر دو یعنی فروشنده و خریدار منصفانه باشد توافق کنیم و از خرید لذت ببریم. در ادامه هنر چانه زنی در تایلند را یاد خواهید گرفت و با نکات مهم خرید در تایلند آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

چانه زنی در تایلند

نکته ای که واضح و اما مهم است بر سر قیمت اجناس است. تقریبا تمامی فروشندگان تایلند قیمت اولیه را فراتر از قیمت واقعی می گویند تا به قول معروف تیری در تاریکی زده باشند. این قیمت می تواند از قیمت واقعی تنها کمی بالاتر و یا خیلی بالاتر باشد. قانون قیمت در تایلند و بانکوک تایلند در حالت کلی این است که قیمت خوب و واقعی چیزی حدود 25 درصد الی 50 درصد پایین تر از قیمت اعلام شده است.

قبل از اینکه پولی از کیف خود خارج کنید بر سر قیمت با فروشنده کنار بیایید. اگر به قیمت مناسب مد نظرتان نرسیدید راه آخر را پیش بگیرید. مقدار پولی که مد نظرتان است از کیف خارج کنید و بشمارید و به فروشنده بگویید این تمام پولی است که من الان همراه خود دارم. معمولا با این روش فروشنده با قیمت درخواستی شما موافقت می کند.

مراکز خرید ارزان تایلند

در بسیاری از مغازه های مقرر در بازار های شبانه تایلند اجناس مشابهی را خواهید دید. خوب این موضوع آنقدر ها هم بد نیست. از این موضوع به نفع خودتان استفاده کنید و پیش از خرید از چند مغازه قیمت بگیرید تا تفاوت قیمت ها را ببینید. در تور تایلند هیچ چیز لذت بخش تر از یک سفر ارزان به تایلند نیست. پیش از خرید از مغازه های مختلفی قیمت بگیرید تا بتوانید پایین ترین قیمت را شکار کنید. اگر فردی در بازار در حال خریدن همان جنس مورد نظر شما بود کنجکاوی کنید و از قیمت پرداختی او سر در آورید. یا به راحتی از او قیمت را جویا شوید. به خصوص اگر فرد تایلندی و محلی بود حتما قیمت را بپرسید تا از قیمت واقعی آگاهی پیدا کنید.

برای خرید مشتاق به نظر نرسید

در هنگام گشت و گذار در بازار های تایلند حتما با اجناس زیبا و جذابی رو به رو خواهید شد که ذوق و علاقه شما را به وجد می آورد. اما زیاد ذوق زده نشوید و نگذارید فروشنده اشتیاق و علاقه شما را ببیند. هنگامی که جنس مورد نظرتان را دیدید به جای هجوم بردن برای خرید، کمی صبر کنید و برای خریدی منصفانه هوشمندانه عمل کنید. اگر فروشنده از اشتیاق شما در خرید مطلع شود، ممکن است قیمت را از حد معمول تنها کمی پایین آورد و شما در گرفتن تخفیف موفق نشوید.

تکنیک دور شدن از مغازه

اگر حتی از خرید کردن منصرف نشده اید خود را منصرف نشان دهید. قوی ترین و اما ریسکی ترین تکنیک در گرفتن تخفیف از فروشندگان بازار تایلند همین منصرف و بی میل نشان دادن خود است. بر سر قیمت چانه بزنید و اگر فروشنده با قیمت توافقی شما کنار نیامد محکم از مغازه بیرون بیایید و چند قدم دورتر بروید. به محض دور شدن به احتمال زیاد فروشنده شما را صدا خواهد زد. فروشنده هنگامی که حس کند شما مشتاق خرید اما در قیمت مناسب هستید، به محض دور شدن از مغازه شما را صدا می زند تا بر سر قیمت مناسب با شما کنار بیاید. اما خاطرتان باشد که جوری رفتار نکنید که روی بازگشت به مغازه را نداشته باشید. علاوه بر این نباید سست این تکنیک را عملی کنید. اگر فروشنده از نیت شما مطلع گردد حتما شما را صدا نخواهد زد.

تخفیف خرید در تایلند

در بیشتر بازار ها و مراکز خرید تایلند مخصوصا مراکز خرید بانکوک، تخفیفی خوب نصیب افرادی می شود که خرید بالایی دارند. خرید بیش از 3 آیتم قیمت را به طور اتوماتیک تا 25 درصد کاهش می دهد. اما از این استراتژی درست استفاده کنید. ابتدا بر سر قیمت جنس اول خود چانه بزنید و سپس برای گرفتن یک تخفیف خوب پیشنهاد خرید کالای بیشتر را بدهید.

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب