شهرهای توریستی تایلند

شهرهای توریستی تایلند

بانکوک بهتر است یا پاتایا

بانکوک و پاتایا با اینکه هر دو از مقاصد تفریحی و گردشی معروف و محبوب تایلند هستند، اما این دو شهرهایی کاملا متفاوت با جذابیت های متمایز از هم هستند. از این رو نمی توان لذت سفر به پاتایا را همانند لذت سفر به بانکوک دانست. بانکوک پایتخت کشور تایلند، شهری شلوغ، پر هرج و مرج و پر جنب و جوش است. در خیابان های شهر بانکوک شاهد آسمان خراش هایی خواهید بود که سر به آسمان کشیده اند. بانکوک جزو شهر های مدرن تایلند محسوب می شود و خیابان های این شهر از خوشمزه ترین و خوشبو ترین خیابان های تایلند است. غذای خیابانی تایلندی از ویژگی های اختصاصی بانکوک است. علاوه بر این ها، معابد دیدنی بانکوک فضای این شهر شلوغ را عوض کرده اند. اما در میان هیاهوی شهر رودخانه چائو فرایا بانکوک جاییست که می توانید در کنار آن نفسی راحت به دور از شلوغی و هیاهوی شهر بکشید و شاهد صحنه ای متفاوت از بافت مدرن شهری باشید. بانکوک در واقع شهریست که می تواند بازگوی تاریخ، فرهنگ و مدرنیته کشور تایلند باشد و اصل و پیشینه تایلند را به توریست ها و مسافران تور تایلند نشان دهد.

در مقابل، پاتایا مقصدی ساحلی و تفریحی است که به دلیل سواحل بسیار زیبا در راس انتخاب گردشگران برای سفر به تایلند قرار گرفته است. از بانکوک تایلند تا پاتایا تنها 2 ساعت راه است و این شهر ساحلی کاملا در دسترس است. از ساحل زیبای پاتایا که بگذریم پاتایا به شب های زنده معروف است. در پاتایا می توانید از انواع تفریحات شبانه تایلند با قیمتی پایین تر از بانکوک لذت ببرید. جالب است بدانید که پاتایا شهری با پیشرفت و ترقی پی در پی است. اگر امسال به پاتایا سفر کنید، سال بعد حتما پاتایا را به نوعی دیگر خواهید دید. 

بانکوک یا پاتایا

دسترسی در هر دو شهر آسان است و پرواز بیشتر تور های تایلند به بانکوک است. از فرودگاه بانکوک تا مرکز شهر تنها 30 دقیقه راه است. برای رسیدن به پاتایا اگر مستقیم به پاتایا پرواز نمی کنید، می توانید از وسایل نقلیه عمومی تایلند یعنی تاکسی و یا قطار برای رسیدن به مقصد استفاده کنید.    

بهترین زمان سفر به بانکوک و پاتایا

بانکوک - بانکوک در حالت کلی دارای سه فصل سرد، گرم و فصل بارانیست. به دلیل آب و هوای موسمی تایلند بازدید از این شهر در تمامی فصول سال میسر است. اما بهترین زمان بازدید از مکان های دیدنی بانکوک فصل سرد این شهر یعنی از آبان ماه تا بهمن ماه است که دمای هوا حدودا بین 26 تا 32 درجه است. از اواخر دی ماه تا اوایل بهمن ماه هوا بسیار عالیست و شهر به خاطر جشن سال نو بسیار زنده و شاد است. از فروردین تا اردیبهشت ماه گرم ترین ماه های سال در تایلند است که دما به 30 الی 40 درجه هم می رسد. در این زمان گرما و رطوبت هوا تحمل کردنی نیست پس سفر به بانکوک را در این زمان توصیه نمی کنیم. باقی ماه های سال در واقع فصل بارانی بانکوک محسوب می شود که دمای هوا چیزی بین 28 الی 33 درجه است و هوا برای سفر به بانکوک مطلوب تلقی می شود.

پاتایا - آب و هوا در پاتایا چیزی شبیه به بانکوک است و دارای سه فصل سرد، گرم و بارانیست. بهترین زمان بازدید از پاتایا فصل سرد این منطقه است، از نوامبر تا فوریه یعنی از ماه آبان تا بهمن. در این فاصله زمانی درجه هوا بین 22 الی 31 درجه خواهد بود و می توانید در سواحل پاتایا از آرامش و آب زلال دریا لذت ببرید. علاوه بر این می توانید در معابد، پارک های تایلند و مناطق طبیعی زیبای اطراف پاتایا نیز لحظات خوشی را سپری کنید. به دلیل اینکه این فصل، فصل توریستی پاتایاست، پیش از سفر فراموش نکنید که حتما هتل خود را رزرو کنید.
در کل، در مقایسه با بانکوک، شرایط آب و هوایی پاتایا حتی در فصول بارانی و گرم در وضعیت بهتری قرار دارد و میتوان گفت در تمام فصول شرایط آب و هوایی پاتایا بهتر از بانکوک می باشد.

هزینه سفر به پاتایا و بانکوک

بانکوک - بانکوک پر است از هتل ها و مسافر خانه های مختلف. با هر بودجه ای می توانید در بانکوک اقامتی آرام در هتل های لوکس گرفته تا مسافرخانه های مقرون به صرفه داشته باشید. اگر چه بانکوک یکی از شهر های دنیا با هتل های 5  ستاره قیمت مناسب است، اما فراموش نکنید که بانکوک پایتخت کشور تایلند است و طبعا هزینه یک شب اقامت در این شهر بیشتر از اقامت در شهر پاتایا خواهد بود.
از بهترین هتل های 5 ستاره و لوکس بانکوک میتوان به Sawasdee Sukhumvit In و Nanda Heritage Hotel و The Berkeley Hotel اشاره کرد.

پاتایا - در پاتایا حتی اگر بودجه کمی دارید، می توانید محلی تمیز و آرام برای اقامتتان پیدا کنید. از خوابگاه های مسافراتی تا هتل های پاتایا قیمت پایین و مناسبی دارند. از همه رنج هتل های لوکس و مدرن تا هتل های کم ستاره و متوسط می توانید در پاتایا پیدا کنید. اگر بودجه کافی برای اقامت دارید حتما سری به هتل 5 ستاره Golden Sea Pattaya  و هتل 5 ستاره Sabai Resort بزنید.

جاهای دیدنی بانکوک و پاتایا

بانکوک - بانکوک شهر تاریخی تایلند با موزه ها و مناطق سنتی و مذهبی بسیار است. برای مثال خانه Jim Thompson، فرد قابل احترام تایلندی ها در بانکوک است. او کسی که به صنعت ابریشم تایلند اعتبار بخشید. این خانه به تنهایی دارای معماری و دکوراسیون بسیار دیدنی است که برای هر توریستی با هر سلیقه ای جذاب و دیدنیست. در سوی دیگر بانکوک، معبد گرند از دیگر جاهای دیدنی بانکوک تایلند محسوب می شود که میراثی با ارزش از قرن هفدهم است. چیزی که این معبد را از دیگر معابد قدیمی واقع در این شهر دیدنی متمایز کرده است معماری شرقی است که به وضوح می توان در آن دید. از موزه های معروف بانکوک هم که حتما باید در طول سفر با تور بانکوک از آنها دیدن کنید موزه هنر معاصر است که شامل آثار هنرمندان محلی و بین المللیست. موزه پزشکی سیریراج بانکوک هم بسیار دیدنی است. این موزه کمی ترسناک است اما ارزش دیدن را دارد. در این موزه شاهد برخی از نمونه های پزشکی مهم مانند نوزادان با ناهنجاری های مادرزادی نادر خواهید بود. اما آیا می دانستید که اولین مدرسه ماساژ در کشور تایلند، واقع در بانکوک بوده است! در بانکوک همچنین می توانید شاهد مجسمه طلا مقدس بودایی باشید. این مجسمه برای سالهای طولانی از چشم مردم پنهان بوده است. در طول سفر با تور بانکوک، پارک های معروف بانکوک نظیر  پارک King Rama و پارک Lumpini را هم فراموش نکنید.

پاتایا - در مقابل بانکوک تنوع مکان های دیدنی در پاتایا گسترده است و در آن می توانید از مکان های تاریخی، معابد باستانی تا زیبا ترین سواحل تایلند را ببینید. از معابد دیدنی پاتایا معبد Wat Phra Yai است که به مجسمه عظیم 18 متری بودا معروف است. گفته می شود که این مجسمه بودا در واقع از معبد اصلی حفاظت می کند. از دیگر معابد معروف در پاتایا معبد Wat Chai Mongkon است که به مجسمه سه گانه بودا معروف است. از دیگر جاهای دیدنی که حتما باید در طول سفر با تور پاتایا ببینید موزه Ripley's Believe It or Not و تئاتر Tuxedo Magic است. سواحل پاتایا را می توان از دیگر جاذبه های محبوب این شهر خواند. سواحل دیدنی پاتایا شاید به زیبایی سواحل پوکت نباشد، اما انواع امکانات ورزش های آبی این سواحل را به مفرح ترین مناطق شهر بدل کرده است. جالب است بدانید که جذابیت و هیجان در بزرگ ترین پارک تفریحی و آبی تایلند، پارک رامایا - Ramayana Water Park آنقدر زیاد است که  به تنهایی می تواند یک روز کامل شما را سرگرم کند. و در آخر باید از روستای فیل ها نیز دیدن کنید، در مناطق سر سبز تایلند فیل سواری کنید و از نوشیدنی های محلی بسیار خوشمزه لذت ببرید.

لیست کامل مکان های دیدنی پاتایا، جاذبه های پاتایا

مراکز خرید بانکوک و پاتایا

بانکوک - بانکوک شهر مغازه ها و مراکز خرید بسیاری ست. بازار آخر هفته از بازار های پر شور و هیجان و محبوب تایلند است که در آنها می توانید هر چیزی که فکرش را بکنید در قیمتی مناسب بخرید و بهترین سوغاتی های تایلند را در قیمتی مناسب تهیه کنید، از لباس گرفته تا زیور آلات خاص تایلندی و موارد دیگر. اگر عاشق خرید از نمایندگی های مطرح دنیا هستید و می خواهید تنها از اجناس مارک خرید کنید، بانکوک جاییست که باید باشید. تعداد مراکز خرید لوکس و کامل بانکوک کم نیست. مراکز خریدی نظیر مرکز خرید Siam Paragon را از دست ندهید.

ارزان ترین مراکز خرید بانکوک تایلند

پاتایا - در پاتایا شاید نتوانید مراکز خرید لوکس و بزرگی مانند آنچه که در بانکوک دیده اید را پیدا کنید. اما در عوض بازار های شبانه تایلند در پاتایا به اندازه کافی جذاب و کامل هستند که بتوانید در آنها خرید خوبی داشته باشید. با گشت و گذار در مراکز خریدی مثل Royal Garden Plaza , Outlet Mall و Central Festival می توانید لباس و اجناس برند و مارک نیز تهیه کنید. 

و اما فراموش نکنید که شما در تایلند مسافرید و ممکن است برخی از آداب و رسوم و فرهنگ تایلند برای شما ناآشنا و عجیب باشد، از این رو پیش از سفر ندانسته های سفر به تایلند را دنبال کنید.

راهنمای خرید در تایلند، هنر چانه زنی در تایلند

 5 روش آسان برای کم کردن هزینه های زندگی در تایلند

 کلمات تایلندی پر استفاده و کاربردی در سفر به تایلند

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب