رودخانه چائو فرایا بانکوک

رودخانه چائو فرایا بانکوک

رودخانه چائو فرایا

Chao Phraya River

رودخانه چائو فرایا بانکوک - توریستان تور تایلند این شانس را دارند که برای بازدید از برخی مکان های دیدنی تایلند با کشتی و قایق های مسافربری سفر کنند. علاوه بر تایلند کشورهای دیگر نظیر کانادا و هنگ کنگ نیز دارای مکان های دیدنی و جزیره های زیبایی هستند که سفرهای آبی هیجان انگیزی را برای گردشگران فراهم می کنند. چند ویژگی در مکان های دیدنی تایلند، این کشور را از دیگر کشور های توریستی با جاذبه مشابه متمایز ساخته است. اما چه چیزی باعث تفاوت و برتری جاذبه های دیدنی و کانال های آبی بانکوک شده است! کانال های بانکوک دارای تاریخچه قدیمی و کهن هستند. علاوه بر این در حال حاضر نیز کانال آبی تایلند در واقع جزو شاه رگ های اصلی عبور و مرور تایلند محسوب می شود. 

 

راهنمای بازدید از رودخانه چائو فرایا بانکوک

تاریخچه رودخانه چائو فرایا

رودخانه چائو فرایا بانکوک به عنوان رودخانه کینگ به معنای پادشاه نیز شهرت دارد. این رودخانه مهم از 4 رود اصلی به نام های رود پینگ - Ping، رود یوم - Yom، رود نان - Nan و رود وانگ - Wang تشکیل شده است. باید بدانید که رودخانه چائو فرایا یکی از راه های آبی مهم تایلند است. خیلی ها برای رفت و آمد روزانه خود از محل کار به خانه و رفت و آمد به مرکز شهر تایلند از راه آبی رودخانه چائو فرایا عبور میکنند. از این رو برای تایلندی ها این رودخانه مسیر اصلی و شاهرگ اصلی تایلند و برای برخی دیگر منبع درآمد محسوب می شود. 

 

جاذبه های اطراف رود چائو فرایا 

باید گفت که مشهور ترین و دیدنی ترین جاذبه های بانکوک در جوار رودخانه چائو فرایا قرار گرفته است. چهار جاذبه از مکان های دیدنی اصلی و مهم توریستی بانکوک به راحتی از طریق رودخانه چائو فرایا قابل دسترس اند. چهار مکان دیدنی توریستی نظیر معبد وات فو، کاخ بزرگ - Grand Palace ، معبد وات فرا کائو - Wat Phra Kaeo و معبد مشهور وات فو و وات ارون از جاذبه های اصلی جوار رودخانه محسوب می شوند. 

 

چائو فرایا 

در حین بازدید از مکان های دیدنی رودخانه چائو فرایا مراقب شیادی های افراد سود جو باشید. فراموش نکنید که رودخانه چائو فرایا از مکان های توریستی معروف بانکوک است. بنابراین بدیهی ست که برخی بخواهند از این فرصت به سود خودشان استفاده کنند. تعداد زیادی از غریبه ها به صورت کاملا دوستانه و مهربان به شما نزدیک می شوند و به صورتی قابل اعتماد نظر شما را به بلیط 500 باتی تور گردشگری رودخانه جلب می کنند. تنها کاری که می بایست انجام دهید این است که این پیشنهادات را با یک لبخند دوستانه رد کنید و با راهنمای گردشگری رودخانه چائو فرایا همراه باشید. 

تور رودخانه چائو فرایا

4 نوع قایق مسافربری در رودخانه قرار دارد. قایق هایی با پرچم نارنجی، سبز و زرد رنگ. اگر در طول روزهای هفته قصد بازدید از رودخانه چائو فرایا را دارید، تنها قایق های نارنجی رنگ هستند که در همه روز از هفته قابل استفاده اند. در روز های دوشنبه تا جمعه از ساعت 6 صبح الی 10 شب می توانید از این قایق ها استفاده کنید. برخی از قایق ها هر 5 دقیقه حرکت می کنند و برخی دیگر هر 25 دقیقه لنج را ترک می کنند. به شما توصیه می کنیم تا پیش از رسیدن به رودخانه حتما ساعات عبور و مرور قایق ها را چک کنید تا در انتظار نمانید. بلیط قایق های مسافربری رودخانه چائو فرایا به ازای هر نفر بسته به نوع قایق بین 10 الی 40 بات می باشد. 

 

قایق سواری در چائو فرایا

توریستان همچنین می توانند به یکی از قایق های توریستی یک روزه رودخانه چائو فرایا ملحق شوند. با ملحق شدن به این تورها هشت جاذبه مشهور و معروف بانکوک در جوار رودخانه چائو فرایا را خواهید دید. ساعت حرکت اول قایق توریستی رودخانه چائو فرایا ساعت 9:30 صبح می باشد و قیمت بلیط این قایق ها به ازای هر نفر حدود 150 بات است.   

چطور به چائو فرایا برویم

در طول سفر به تایلند از هر کجای بانکوک با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی بانکوک می توانید به رودخانه چائو فرایا برسید. برای کرایه قایق نیز به سمت اسکله مرکزی و یا پل Sathorn بروید. اینجا جایی ست که سفر به یادماندنی آبی شما در بانکوک آغاز می شود. لذت ببرید!

  

سفر یک روزه به بانکوک تایلند، چطور در 24 ساعت از بانکوک دیدن کنیم: سفرنامه گردشگری بانکوک در یک روز

از بانکوک تایلند تا پوکت، 3 شهری که باید در تایلند دید: شهرهای دیدنی تایلند

زیبا ترین سواحل تایلند، 5 ساحل آرام و زیبا در تایلند را بشناسید: سواحل تایلند

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب