برنامه سفر 14 روزه به تایلند

برنامه سفر 14 روزه به تایلند

تور 14 روز تایلند

تایلند دارای اماکن دیدنی بسیار متنوعی است. این موضوع این کشور را در لیست کشورهای برتر توریستی آسیایی قرار داده است. در طول سفر با تور تایلند، به هنگام بازدید از شهر های تایلند، دیدنی های رویایی، بهترین سواحل تایلند با ماسه های سفیدی را خواهید دید که ترغیب می شوید بیشتر در تایلند اقامت کنید. اما اماکن دیدنی تایلند زیاد است و زمان سفر به تایلند محدود! در این صورت به بازدید کدام یک از جاذبه های گردشگری تایلند برویم! اگر شما هم تنها 14 روز را در تایلند اقامت دارید، از زیباترین دیدنی های تایلند بازدید کنید تا بعد از سفر افسوس چیزی را نخورید. 

 

چطور سفر 14 روزه به تایلند را برنامه ریزی کنیم

روز اول - خرید در بانکوک

روز اول را با غرق شدن در جمعیت و مردم مهربان تایلندی شروع کنید. مسافران تور تایلند ممکن است از فرودگاه Suvarnabhumi و یا فرودگاه بین المللی Don Mueang به بانکوک برسند. اگر از طریق فرودگاه Suvarnabhumi و قبل از نیمه شب به بانکوک رسیدید با قطار خود را به مرکز شهر بانکوک برسانید. اما اگر از طریق فرودگاه بین المللی Don Mueang رسیدید، با استفاده از اتوبوس های خیلی ارزانی که در خارج از فرودگاه ایستگاه دارند، می توانید خود را به مرکز شهر برسانید. البته می توانید برای رسیدن به مرکز شهر تاکسی نیز کرایه کنید، اما فراموش نکنید که کرایه تاکسی کمی گران تر تمام خواهد شد. 

خوب اینکه سفر شما به تایلند چگونه آغاز شود، کاملا بستگی به زمان رسیدنتان دارد. به هر حال در روز اول سفر به شما پیشنهاد میکنیم تا با خرید در تایلند شروع کنید و با ترین هوایی تایلند به سمت ایستگاه سیام حرکت کنید. در این منطقه از بانکوک تایلند، جاهای دیدنی بانکوک از جمله مرکز خرید سیام پاراگن (Siam Paragon)، مرکز خرید دیسکاوری(Siam Discovery) و مرکز خرید سیام سنتر (Siam Center) وجود دارد که با یک پیاده روی کوتاه می توانید از یکی به دیگری برسید. معرفی و نشانی تمامی مراکز خرید برتر بانکوک: مراکز خرید بانکوک تایلند

اگر در روزهای آخر هفته به بانکوک پایتخت تایلند رسیدید حتما سری به بزرگ ترین بازار آخر هفته پایتخت یعنی بازار شبانه روفائی بزنید. 

روز دوم - معابد بانکوک

سه معبد وات آرون، وات فو و وات فرا کائو از زیباترین معابد بانکوک محسوب می شوند که به راحتی از طریق رودخانه چائو فرایا در دسترس اند و در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند. توریستان تور تایلند می توانند با قایق از رودخانه فرایا به معبد وات آرون برسند و در مقابل آن یعنی درست آن طرف رودخانه بودای بزرگ را در معبد وات فو ببینند. بعد از آن با کمی پیاده روی می توایند از معبد وات فو خود را به معبد وات فرا کائو برسانید و یا به کاخ بزرگ، جایی که در آن بودای خوابیده قرار گرفته است سری بزنید. 

بعد از آن که یک روز کامل را به گشت و گذار در اماکن دیدنی بانکوک گذراندید سری به شهر چینی ها، جایی که در آن مغازه های سوغاتی زیادی را خواهید دید بزنید. در این محله مارکت ها و بازار های محلی زیادی را خواهید دید که حال و هوای آنها درست مانند حال و هوای عید نوروز در خیابان تهران است. البته نمی توان از غرفه های غذای خوشمزه در این محله نیز چشم پوشی کرد. می توانید زمان خود را طوری برنامه ریزی کنید که به وقت نهار در شهر چینی - ChinaTown باشید و غذایی خوشمزه در شهر چینی ها صرف کنید. 

روز سوم - پرواز به پوکت

روز سوم از پایتخت و شلوغی های شهر دور شوید و به پوکت، مروارید دریای آندامان سفر کنید. سفر به جزیره کوهستانی که در سواحل غربی قرار دارد و به رستوران ها و اتاق های ساحلی لوکس اش معروف است حتما لذت بخش خواهد بود. پوکت منطقه ای دیدنی برای ماجراجویان و گردشگران است. 

بعد از رسیدن به جزیره وسایل خود را سریع در محل اقامت خود بگذارید و راهی ساحل آزاد پوکت شوید. سواحل پوکت یکی از زیباترین سواحل ماسه ای در تایلند است. یک روز کامل را در کنار ساحل بسیار دیدنی پوکت طی کنید. از تابش آفتاب لذت ببرید و در آب های کم موج و کریستالی ساحل شنا کنید. به توریستانی که در روز یکشنبه در پوکت اقامت دارند، توصیه می کنیم تا سری به بازار آخر هفته پوکت بزنند. در غیر این صورت راهی بازاری محبوب به نام بازار ناکا سری شوید و از غرفه های خوشمزه غذا در این بازار غافل نشوید. خیابان بانگلا در پاتونگ یکی دیگر از خیابان های شلوغ و اما دیدنی پوکت است. اگر وقت دارید ادامه روز را در خیابان پاتونگ پیاده روی کنید. 

روز چهارم - جزیره فی فی تایلند

از پوکت با یک قایق مسافر بری به سمت جزیره فی فی تایلند حرکت کنید. جزیره فی فی، جزیره ایست که بازیگر معروف و ستاره هالیودی لئوناردو دیکاپریو در آن بازی کرد. جزیره ای بسیار دیدنی که زیبایی تکه ای از بهشت را در خود جای داده است. در جوار جزیره فی فی پارک ملی فی فی هات ناپارات ثارا Hat Nopparat Thara قرار دارد که یکی از دیدنی ترین پارک های تایلند محسوب می شود. 
فی فی جزیره ای است که بیشترین تعداد بازدید کننده را دارد و به شب های زنده و شادش معروف است. در طول روز هم ساحل جزیره فی فی به خوبی تجهیز شده و می توانید از حمام آفتاب و دیگر امکانات لذت ببرید.  

روز پنجم - غواصی در دریای آندامان

قایق های زیادی در اطراف جزیره وجود دارد که می توانید آنها را یک روزه کرایه کنید و به وسط دریای آندامان سفر کنید. مرجان های رنگارنگ، انواع ماهی های کوچک و بزرگ در آب های کریستالی آندامان بستری عالی برای غواصی محیا کرده است. برخی از تورهای جزیره، توریستان را به بازدید از غار واکینگ ها و دیگر نقاط محبوب جزیره نیز می برند. هر یک از جاذبه های فی فی از دیگری جذاب تر و دیدنی تر است؛ سفر یک روزه شما به جزیره فی فی، به یاد ماندنی ترین روز در طول سفر 14 روزه شما به تایلند خواهد بود. 

راهنمای بازدید از فی فی تایلند: سفرنامه جزیره فی فی

روز ششم - جزیره کو لانتا تایلند

جزیره کو لانتا یکی از زیباترین جزایر با 52 ساحل و اما یکی از دور ترین مقاصد شما در طول سفر 14 روزه به تایلند است. در بین سواحل جزیره کو لانتا بازدید کنندگان تنها می توانند در 2 ساحل جزیره اقامت کنند، کو لانتا نوئی و کولانتا یائی. در میان این دو، کولانتا یائی بزرگ تر است، از این رو تعداد توریست و بازدید کننده بیشتری به خود جذب می کند. سفر به جزیره کو لانتا در واقع فرار از شلوغی هاست. سواحل جزیره بسیار آرام و زیبا هستند و برای انواع تفریحات تایلند آبی نظیر غواصی به خوبی تجهیز شده اند.

روز هفتم - گشت و گذار در اطراف جزیره کو لانتا

در جزیره کو لانتا تایلند مناظر دیدنی و تفریحات جذاب بسیار زیادی وجود دارد و می توانید چند تا از زیباترین سواحل تایلند را در آن شاهد باشید. بعد از پیاده روی طولانی در کنار ساحل روز خود را با گشت و گذار در خیابان واکینگ، خیابانی با غذاهای خیابانی تایلند به اتمام برسانید. غذا در این خیابان در کنار کیفیتی عالی، بسیار ارزان و خوشمزه است.

روز هشتم - جزیره کرابی تایلند

کرابی درست در نزدیکی کو لانتا قرار گرفته، از این رو رفتن به آن بسیار آسان است. اما چرا باید به کرابی سفر کنیم! کرابی به مناظر حیرت انگیز و صخره های تماشایی اش معروف است. یکی از سواحلی که می بایست پیش از ترک کرابی ببینید، ساحل فرا نانگ - Phra Nang است. در این ساحل می توانید غواصی کنید، از عکاسی در کنار منظره دیدنی صخره ها و از دیگر تفریحات ساحلی لذت ببرید. 

روز نهم و دهم - پرواز از کرابی به چیانگ مای

در چیانگ مای تایلند چیزی نیست که نبینید و تفریحی نیست که از لذت آن بهره مند نشوید. فیل سواری کنید، در بهترین رستوران شهر غذا بخورید و در آب های خروشان به گروه رفتینگ ملحق شوید. 
در چیانگ مای برای همه افراد تفریحات منحصر به فرد و جذابی وجود دارد، از تماشای معبد سفید تا گشت و گذار در پارک طبیعی فیل ها. هر تفریحی که می خواهید می توانید در چیانگ مای داشته باشید. این سفری یک روزه به هر چیزی است که شما دوست داشته باشید. 

روز یازدهم و دوازدهم - ارتفاعات تایلند

از چیانگ مای به پایی با اتوبوس تقریبا 3 ساعت راه است و مسیر تقریبا از جاده های پر باد است. اما مقصدی که راهی آن هستید واقعا ارزش گذراندن این مسیر ناهموار و نسبتا طولانی را دارد. این شهر شمالی تایلند یکی از مقاصد تاپ گردشگری برای ماجراجویان و طبیعت دوستان است. در کنار مناظر دیدنی زیبای این منطقه، هزینه اقامت نیز بسیار ارزان است از این رو تمام مسافرین با هر بودجه ای می توانند در این منطقه اقامتی خوب و ارزان داشته باشند.

روز سیزدهم - بازگشت به چیانگ مای 

بازدید از یکی از معروف ترین معابد بودایی تایلند مقصد بعدی شما در روز سیزدهم خواهد بود. با کرایه موتور سیکلت می توانید به راحتی از شهر دیدن کنید. حتی اگر از غواصی و قایق سواری سیر نشده اید می توانید انتهای روز را به ساحل بروید. 

روز چهاردهم - برگشت به خانه

چیانگ مای خود دارای فرودگاه است و ایستگاه اتوبوس مرکزی نیز در آن استقرار دارد. از این رو در روز انتهایی سفر 14 روزه خود با تور تایلند می توانید از فرودگاه چیانگ مای به خانه برگردید.
 
نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب