جاهای دیدنی بانکوک

جاهای دیدنی بانکوک

جاذبه های بانکوک

بانکوک پایتخت زیبای تایلند یکی از شهرهای پر آوازه و زیبای تایلند محسوب می شود. این شهر به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری دنیا شناخته شده است. در تور بانکوک تایلند تلفیقی از یک زندگی مدرن و تاریخی را با هم تجربه خواهید کرد، چرا که این شهر پر از معابد و بناهای تاریخی، رستوران های مدرن و بازار های سنتی و لوکس می باشد. اگر چه این شهر یکی از پر جمعیت ترین شهر های تایلند است اما جنب و جوش بانکوک به هیج عنوان سفر هیجان انگیز شما به این شهر اصیل را مختل نخواهد کرد.

با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی معروف ترین اماکن دیدنی بانکوک بپردازیم.  

جاذبه های گردشگری بانکوک

گراند پالاس و معبد وات پراکائو

Wat phra kaew

بیشتر مردم شهر بانکوک را با گراند پالاس و وات پراکائو می شناسند که در شرق رودخانه و نزدیک لنگرگاه قرار گرفته اند. اگر راجب به منحصر به فرد ترین و عجیب ترین معبد آسیا بپرسید، بی شک زیبایی بنای طلایی معبد پراکائو ذهن همگان را به خود جلب خواهد کرد. وات پراکائو به معنای معبد بودای زمردین، از دیدنی های ویژه تایلند است و به گردشگران تور بانکوک تایلند این امکان را می دهد تا در یک روز تاریخ کهن و سنت این کشور را لمس کنند. لازم به ذکر است که برای ورود و بازدید از این اماکن زیبا می بایست دقت بیشتری به نوع پوشش خود کنید. لباس بلند و پوشیده برای زنان و برای مردان شلوار بلند توصیه می شود. همچنین اگر در روز چهارشنبه رنگ سبز و در روز جمعه رنگ آبی به تن کنید بسیار شایسته تر و پسندیده تر است. البته زیاد نگران لباس خود نباشید زیرا در خارج از این مکان تماشایی می توانید به راحتی لباس مناسب برای بازدید اجاره کنید.

معبد وات آرون بانکوک

Wat Arun

یکی دیگر از دیدنی های بانکوک معبد وات آرون بانکوک یا معبد سپیده دم است. این معبد که با زیبایی خود جلوه ای خاص به این شهر داده است سالانه تعداد بیشماری از گردشگران را به سوی خود می کشاند. وات آرون به معنای معبد سپیده دم بوده و در کرانه غربی رود چائو فرایا بانکوک قرار دارد. در واقع این معبد از قدیمی ترین و بزرگترین بناهای تاریخی تایلند است. در سفر با تور بانکوک حتما از تماشای عظمت این معبد طلایی متحیر خواهید ماند و این تنها جذابیت این مکان نیست. با رفتن به معبد وات آرون، علاوه بر لذت بردن از هیجان قایق سواری در رودخانه، از دیدن مجسمه های عظیم آب طلا کاری شده نیز به وجد خواهید آمد.

شهر سوخته بانکوک

Burn City Bangkok

شهر آیوتایا که در طول 471 سال پایتخت تایلند بوده حالا به شهر سوخته بانکوک شهرت جهانی دارد. می توان گفت با گذشت سالها این شهر باستانی همچنان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری و توریستی بانکوک تایلند محسوب می شود. در این شهر سوخته سحرآمیز شاهد 400 معبد سوخته خواهید بود که برای تایلند ارزش تاریخی بسیار بالایی دارند. این شهر یکی از با شکوه ترین شهرهای مجلل و زیبا در زمان های گذشته بوده، تا اینکه در نیمه های قرن 18 برمه ای ها آن را تخریب کردند. اگر چه تنها نیمی از معابد بانکوک در این شهر سوخته باقی مانده است اما هنوز این مکان نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند.

بازار شناور بانکوک

Damnoen Saduak

بازار بانکوک بازاری عادی نیست که بتوانید در هر جایی آن را تجربه کنید. در سفر به بانکوک علاوه بر لذت بردن از مکان های دیدنی تاریخی، از گشت و گذار در بازار خوش رنگ و زیبای شناور بر روی رودخانه ها نیز لذت خواهید برد. در این بازار های عمومی می توانید انواع میوه ها، سبزیجات محلی، گل، مواد غذایی و همچنین غذا های پخته شده و خوشمزه را در قایق های بلند و نازک پیدا کنید. مشهور‌ترین بازار شناور، بازار روی آب دامنوئن سادواک domnoen saduak در نزدیکی بانکوک است.


دیگر جاذبه های گردشگری تایلند
  • مراکز خرید بزرگ بانکوک
  • جاده‌ی یائومارت یا محله چینی ها
  • خانه جیم تامسون
  • جاده خائوسان بانکوک
  • رود چائو فرایا
  • بازار چاتوچاک بانکوک
نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب