داروهای ممنوعه تایلند

داروهای ممنوعه تایلند

داروهای ممنوعه در سفر به تایلند

قوانین دارو در تایلند با قوانین دارو در ایران کمی متفاوت است. برای اطلاع بیشتر از لیست داروهای ممنوعه تایلند با ما همراه باشید.

قوانین دارو در تایلند

داروها و تجویز دارو در تایلند به شدت کنترل می شود و حتی برای به همراه داشتن داروهای خود نیاز به اجازه کتبی دکتر خود دارید. اگر بیمار هستنید و قصد سفر به تایلند را دارید، پیش از سفر لیست داروهای خود را با سفارت تایلند حتما در میان بگذارید تا دچار درد سر نشوید. بار ها دیده شده است که در فرودگاه تایلند مسافری به علت عدم اطلاع از قوانین دارو در تایلند دچار مشکل و ساعت ها در فرودگاه معطل شده است. اگر در نوروز به تایلند سفر می کنید باید بدانید هر دارویی که با خود به همراه می برید باید مجوز پزشک را داشته باشد و حتی در بعضی از موارد ارائه ندادن مجوز قانونی، باعث شده تا فرد تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. 
قرص های زیادی در ایران مجاز هستند اما در دیگر کشور ها حمل کردن آنها نوعی جرم محسوب میشود. برای مثال قرص های خواب آوری که از خانوداه بنزودیازپین باشند در تایلند ممنوع هستند. بنابراین گردشگران تور تایلند باید قبل از سفر در این مورد تحقیق کنند.

در تایلند هر دارویی که از مواد زیر تشکیل شده باشد غیر مجاز و بسته به اندازه ای که به همراه فرد باشد 1 تا 20 سال زندانی دارد.

داروهایی که دارای هروئین، آمفتامین، متامفتامین، MDMA (اکستازی)، LSD، کوکائین، کدئین، متادون، مورفین، کنسرو، قارچ های روان پریشی و گیاه کراتام هستند در تایلند ممنوع بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

از این رو برای فرار از هر گونه مشکل برای حمل دارو، در صورت امکان داروهای متشکل از این مواد را با خود به سفر نبرید. اما اگر می بایست در طول سفر به تایلند از آنها مصرف کنید حتما پیش از سفر مجوز حمل دارو را از دکتر خود گرفته و به سفارت تایلند در تهران نشان دهید تا مشکلی ایجاد نشود. لازم به ذکر است که داروهای مصرفی خود را در جعبه و ظرف اصلی آنها به تایلند ببیرید که بازرسین در تایلند مشکوک نشوند.

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب